A közlekedési hackerek jelenthetik a legnagyobb kihívást az önvezető autóiparban, a legújabb technológiával ellátott gépjárművek legtöbb műszere, alkatrésze ugyanis csatlakozik egy hálózathoz, ami pedig a nem megfelelő biztonsági kialakítás mellett, ha nem is könnyen, de egy profi számára biztosan feltörhető. A tesztelések, etikus hackerek által végzett próbálgatások között egy autó napfénytetejének, vagy csomagtartójának a kinyitása azért nem a legrosszabb támadás, amit el tudunk képzelni, nem úgy mint például a fékrendszer távolról történő megbuherálása, ami már sokkal nagyobb kockázatot hordoz magában - szerepel a Bosch cikkében.
A járműipari beruházások egyik legaktuálisabb területe, hogy az autonóm technológia milyen gyorsan és hogyan épül be a mindennapokba, melyik márka tud előhozakodni a legújabb automata fékrendszerrel, kormánytechnológiával, vagy bármely más rendszerrel, amely már magától megcsinálja a sofőr feladatait. Az biztos, hogy hatalmas beruházási összegeket ölnek ebbe az iparágba, több márka már 2-3 év múlva nagy áttörést tervez, az viszont kérdéses, hogy hogyan fogadják az emberek az újdonságokat. Vajon mennyire bíznánk meg egy teljesen önvezető autóban? Mindezek mellett pedig hol tartunk a technológia tesztelésében?
Már a 2018-as év is sok változást és fejlődést hozott az autonóm közlekedésben, a következő évben azonban még nagyobb változásokra lehet számítani. Az automatizált vezetési technológiákban az eddig töretlen optimizmust a márciusi Uber baleset után, talán jóval reálisabb célkitűzések váltották fel, a biztonság és a biztonságos tesztelés még erősebb ösztönzőkre talált. Nemcsak szerte a világban, de Magyarországon is gyorsan haladnak az önvezető technológiához kapcsolódó projektek, a kérdés csupán az, hogy a 2019-es évben vajon sikerül-e a számos iparági szereplő céljait, vagy előrehaladását összeegyeztetni a többiekével, vagy marad ilyen töredezett, és szerteágazó az autonóm közlekedés.
Izgalmakban most sincs hiány.
A háború eszkalációjával kapcsolatos félelmek táplálják a ralit.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az ISW nincs meggyőződve arról, hogy komoly következményei lesznek az ukrán rakétatámadásoknak.
411 felett indul a nap az euróhoz képest.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?